Beskrivelse af Stjernerne

Børnegruppen på Stjernerne består af børn i alderen 2 år og 10 måneder til 6 år.

Hvad er en udflytterbørnehave?
En udflytterbørnehave er en børnehave som ligger et andet sted end den børnehave dit barn er indmeldt i, men som har de samme fysiske rammer som andre børnehaver.

Oftest ligger udflytterbørnehaverne i nærheden af dejlige naturoplevelser med gode fysiske udfoldelses muligheder. Dette gælder også for Stjernerne. Stjernernes to lokaler ligger i en nedlagt skole ved Utterslev mose, som i 2011 er blevet renoveret.

Vi deler hus med tre andre institutioner, som vi har fælles værksted og personalestue med. Derudover har vi flere fælles arealer, med de 13 institutioner som i alt er på hele skolen. F.eks. En Naturgrund med bl.a. bålplads og en stor muldvarpehøj, som om vinteren fungerer som kælkebakke, to indendørs sale, samt en stor legeplads, i skolegården, med alverdens spændende aktiviteter.

Stjernernes lokaler, er beregnet til to børnegrupper. De to stuer er indrettet med forskellige små legeafdelinger. Af aktiviteter kan nævnes: køkkenkrog, dukketing, lego, bil/borg, togbane, bondegård mv.

Den ene stue er mest forbeholdt kreative aktiviteter ved borde, mens den anden har mere plads til fysisk udfoldelse.

Børnene har faste gåmakkere, samt faste spise pladser. Det skaber ro, tryghed og genkendelighed.