Legeaftaler

Legeaftaler kan være med til at knytte endnu stærkere bånd mellem børn. Hjemme er der mere ro til fordybelse, end der typisk er i Den Flyvende Kuffert. Det betyder at legen bedre kan folde sig ud, bland andet fordi børnene ikke behøver at forholde sig til en masse andre på en gang.

Vi støtter gerne op om legeaftaler udenfor Den Flyvende Kuffert. I forhold til GPDR-lovgivningen må vi desværre ikke udlevere jeres kontaktoplysninger til andre forældre. Derfor vil vi gerne anbefale at i bruger kbhforældre app. til at skrive til hinanden. Her kan i under "mere" og herefter "legeaftaler" skrive til hinanden. Under "kontakter" kan i finde hinandens kontaktoplysninger som i selv har opgivet.

Husk at jeres børn leger hele dagen i Den Flyvende Kuffert, det er deres arbejde! Så hverdage er ikke altid de bedste dage til disse aftaler. Vi anbefaler flg.:

- Afhold legedates i weekenderne. Hvis den afholdes i hverdagene, hent tidligt, mange børn kører på sidste batteri efter kl. 14.

- På grund af Corona anbefales at legeaftaler afholdes med børn fra egen stue.

- Inviter gerne forældre med, det kan i starten være utrygt at gå på besøg hjemme hos andre.

- Legeaftaler kan afholdes på nærliggende legepladser med stor succes, hvor i forældre (alle) også kan være med.

- Max 1-2 timer. Ring barnet hjem før tid hvis det er ked eller træt.

Mange børn er først klar til legeaftaler i deres sidst år i børnehave, hvis dit barn ikke har lyst, så lad vær med at presse det. Alt ting til sin tid....

Hvis det er svært at komme i kontakt med de ønskede forældre via kbhbarn.dk kan i give jeres barn et lille brev med, med kontaktoplysninger, som vi kan videregive til legekammeraten.